Till Elorias hemsida

"Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Diskussionsavdelning för föreningens övriga verksamhet

"Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Darulf » tor 21.1.2016 10:35

Hej hopp ärade medlemmar!

Nästa Eloria-dag kommer att hållas den 13-14 februari. Platsen behöver ännu bekräftas, men det kommer att vara någonstans i Vasas omedelbara omkrets.

Temat för denna gång kommer att vara "Slåss gott folk, så får ni choko". Med andra ord handlar det om program som anknyter till lajvstrid och allt som rör sig omkring det. Dagen är öppen för medlemmar av föreningen, varför alla som inte gjort det gör gott i att anmäla sig till föreningen och betala medlemsavgiften innan händelsen.

I dagsläget frågar jag medlemmarna ifall ni känner eller någon av er känner sig manad att hålla ett litet föredrag kring någon rubrik som rör lajvstrid. Det är alltså frågan om en föreläsning på ca 45 min och vi kommer att se till att det finns projektor ifall det behövs. Ifall utomstående håller detta kan vi säkert betala transportkostnader och dagstraktamente (inom rimliga gränser, vi är trots allt en IDEELL förening).

Annat program som vi siktar på att hålla är: NERF-scenariorama, byggande av boffervapen åt föreningen, stagefighting, impro, think-tank, brädspel, jämte grillning.

Ifall ni har förslag till programmet, jämte kan tänka er att dra någon av ovanstående punkter, meddela mig per PM eller mail.

Vi hörs! H. Vicke
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Miyo » ons 3.2.2016 22:23

Jag har tänkt hålla ett ca 2 timmars (förhoppningsvis) D&D-scenario* under Eloria-dagen, men skulle gärna vilja veta vem som är intresserad av att delta. Skriv hit eller direkt åt mig om du är intresserad! Rollerna skapas på förhand av mig så vi får börja spela direkt, men man får önska ras/klass e.d. Jag planerar ett vintrigt äventyr för kring lvl 7-9.

* Det gäller v. 3.5 och mitt "D&D Arena"-koncept, där fokus läggs på dungeon crawling och episk action. Därmed kan det bli rätt mycket tärningskastande, så spelare bör åtminstone ha grundkunskap om spelets regler. Solve all teh riddles! Loot all teh lööt! Kill all teh monsters! (...and try not to die in the process)
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Darulf » tor 4.2.2016 10:39

Låter lite som ett munchkin-spel, utan det obligatoriska huggandet i ryggen. :)
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Miyo » tor 4.2.2016 17:58

Och utan IMBA-elementet, dvs. typ hela grejen med Munchkin
Och definitivt med mer struktur

So... Munchkin without the munchkins... or whatever. :P

Kom och lek, sötisar, det blir nog gött.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Darulf » mån 8.2.2016 11:46

Platsen är bekräftad, det är Tölby Hf. Adress: Nissustået 6, Tölby.

Vi börjar lördagen kl. 10.00.
Man ska vara klädd i mjuka kläder, som tål att bli nedsmutsade.
Man ska ha med sig ingredienser till sin favoritpizza (förutom deg och tomatsås, vilket föreningen införskaffar för den 5€ som deltagandet kostar)
Om man har nåt bra spel, kan man ta med det. Samma gäller godsaker och dylikt, grillkorv och sådant, som man önskar förtära senare.
Vi avslutar söndag, när det känns att vi fått nog.

Ifall ni inte redan gjort det, meddela mig om ert deltagande, så att det går att planera programmet bättre.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Yachiru-chan » mån 8.2.2016 12:28

Hej, nu är jag lite förvirrad, och detta tror jag är en fråga som andra också kommer ställa:

"den 5€ som deltagandet kostar". Kostar det att delta på Eloria-dagarna?
Jag är en trevlig liten nörd som vill ha en egen TARDIS.
Användarvisningsbild
Yachiru-chan
Äventyrare
Äventyrare
 
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 21.3.2013 14:15
Ort: Korsholm

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Darulf » mån 8.2.2016 13:41

Nå, detta var en sak vi diskuterade under styrelsemötet. Det känns lika fel som det låter, med tanke på att eloria-dagen är en medlemsförmån.

Vi lever nu ganska knapert, med en budget som täcker endast det viktigaste i verksamheten. Således måste vi se om våra utgifter, eller så lider kärnverksamheten (lajven). Under tiden har vi också införskaffningar som vi talat om ett tag, och en del tillverkning sker nu under eloria-dagen.

Vad vi tänkte i nuläget är att vi täcker maten och drickat på detta sätt. Omkring finns inte för många olika ställen att äta på, och man skulle säkerligen spendera åtminstone 5€ i vart fall.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav meamela » mån 8.2.2016 18:10

Så det kostar alltså 5 euro.
Ska vi ta med en fem-lapp på eloriadagen eller är det meningen att det ska betalas in på kontot?
meamela
Knekt
Knekt
 
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 26.2.2013 17:59
Ort: Oravais

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Miyo » tis 9.2.2016 22:09

Jag tycker det är bra att vi betalar åtminstone för maten. Med tanke på att alla som varit med förr antar att det är gratis borde kostnaden ändå nämnas lite tydligare, så att man inte missar det (fet stil skulle räcka för mig). Kunde du Vicke lägga all relevant info i första inlägget, så att man inte behöver scrolla efter något?

Och Emmas fråga var bra: ska man ta med en femma eller betala till kontot?
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Darulf » tis 9.2.2016 23:04

5 € kontant. Kassör Conny samlar in. Uppdaterar informationen till nästa.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Darulf » fre 12.2.2016 17:39

Dörrarna öppnar klockan 10. Välkomna!
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: "Slåss gott folk, så får ni choko" - dagen

Inläggav Darulf » sön 14.2.2016 19:11

Tack till alla som deltog i Eloria-dagen (dagarna). Vi var huvudsakligen folk på lördagen, och några på söndag. Under dagarna gjordes boffersköldar och boffersvärd (vilka blev halvfärdiga). Tusen tack till alla som var och hantverkade, dessa kommer att komma i god användning mot vårkanten.

I övrigt spelades det både brädspel och D&D, vi hade lite Nerf-krig och vi bakade pizza som aldrig tidigare. Inbakt anser jag själv vara det bästa sättet, men man kan ju vara av olika åsikter...

Avslutar det hela med att önska er alla en trevlig vändag!
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf


Återgå till Övrig verksamhet

cron