| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Raven Handelsman

Registreringsdatum: 28 maj 2008 Inlägg: 83
|
Postat: tis 27.7.2010 04:33 Rubrik: |
|
|
klagar över existensen av pengar... enough said... _________________ Can't see what you can't kill... no... wait... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Shantina Biskop

Registreringsdatum: 09 september 2008 Inlägg: 384 Ort: Vasa/Pedersöre
|
Postat: tor 29.7.2010 11:33 Rubrik: |
|
|
Klagar på att utrycket "En olycka kommer sällan ensam" ska vara så träffande... _________________ O ja ba:" E-hee!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Miyo Administratör

Registreringsdatum: 14 mars 2007 Inlägg: 1520 Ort: Vasa
|
Postat: tor 29.7.2010 18:31 Rubrik: |
|
|
Vill beklaga mig över en så dum sak som att "Divina commedia" är en upptagen titel, och att både "avatar" och "twilight (zone)" redan är så laddade ord (= ger specifika associationer)!
(Alla ovanstående uttryck, använda i deras grundbetydelse, skulle nämligen beskriva ett visst lajv mycket bra.) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
dragonlady Adlig

Registreringsdatum: 15 mars 2007 Inlägg: 466 Ort: Jakobstad
|
Postat: tor 29.7.2010 20:32 Rubrik: |
|
|
Klagar på mitt jobb...
För det första är det som en bastu där.Allvarligt,det är väl typ 40-45 grader inne hos korna!Svetten rinner som floder bara man jobbar i 10 sekunder. Vattenkonsumtionen är enorm!
För det andra är det fysiskt tungt. Min kollega hör inte på mig när jag säger att han kan minska på fodret eftersom det lämnar så mycket av det som jag sedan måste mocka bort(=onödigt spill)och DET är verkligen inte lätt i den bastun.
För det tredje är det tidskrävande. På schemat står det åtta timmar per dag(dvs 4 timmar per tur) men det tar oftast längre. Kan också bero på att min kollega(den jä**ln)står och ska snattra i ett när jag bara vill få färdigt jobbat och bara vill hem.
Jag har sjuk rygg,är led på arbetet och är så trött att jag skulle kunna spy.
Kaffe är räddningen emellanåt...och tanken på att nästa vecka slipper jag på semester.2 veckor ledigt,fyllt av underbara vänner,hundar,bad och bastu,medeltid och riddare och rosornas stad. _________________ Kvinnor och katter gör vad som faller dem in. Och det får män och hundar finna sig i |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Zeles Värdshusvärd

Registreringsdatum: 04 januari 2009 Inlägg: 69 Ort: Jakobstad, Finland
|
Postat: fre 30.7.2010 14:36 Rubrik: |
|
|
Klagar över studiehandledare! Hon hade kollat att jag får in alla äidinkielis kurser som behövs för att ta studenten i nästa höst (början på trean alltså), men sidobara! Jag får in EN!! Dessutom måst ja stressa för att hinna hem i tid för att jag skall och se en film på bio med en vän... Jag måste övertyga min mamma att det är viktigare att gå på Witness än på ett bröllop där jag med tur vet vem brudparet är (har vari på ett bröllop ren i sommar som var från samma sidan av släkten)... Och jag tror att en huvudvärk börjar smyga sig på mig (minsta huvudvärk är jobbig eftersom den smyger på så sällan)...  _________________ When life turns its back at you, sneak attack it for extra damage |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jan Präst

Registreringsdatum: 11 maj 2008 Inlägg: 272 Ort: Bergö
|
Postat: fre 30.7.2010 17:49 Rubrik: |
|
|
Klagar på Godis brist.. klagar på att man inte kan följa sina impulser i armen. klagar på vädret  _________________ I can see you burning with desire For a kiss
Psychobabble all upon your lips
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sorcerer Riddare

Registreringsdatum: 16 maj 2008 Inlägg: 108 Ort: I dina drömmar
|
Postat: fre 30.7.2010 17:59 Rubrik: |
|
|
Jag är trött.... På många sätt och på många olika saker.
Jag önskar ibland att jag kunde helt enkelt försvinna utan att lämna ett spår efter mig. Att jag imorgon inte skulle ha existerat alls, ingen skulle ha känt mig, utan jag skulle vara en helt annan person.
Det finns så mycket jag önskar att jag kunde ha gjort annorlunda. Saker som inte blev sagda, men som borde ha blivit sagt. Saker som borde ha blivit gjort, men som blev ogjorda.
Jag vill inte vara här längre. Jag vill bort från allt. Men om någon dag far jag tillbaka till Åbo, så...  _________________ "God have mercy, I don't" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
just_j Präst

Registreringsdatum: 04 december 2008 Inlägg: 239 Ort: Helsingfors
|
Postat: fre 30.7.2010 20:38 Rubrik: |
|
|
varför klaga? _________________ Ab imo pectore |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Anders Furstlig

Registreringsdatum: 15 mars 2007 Inlägg: 844 Ort: Åbo
|
Postat: mån 02.8.2010 20:48 Rubrik: |
|
|
Jag klagar över livet... och jag menar inte mitt midjemått... _________________ Pica pica... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sonja Riddare

Registreringsdatum: 26 maj 2008 Inlägg: 170 Ort: Jakobstad, sopcontainern bakom componenta
|
Postat: fre 06.8.2010 14:06 Rubrik: |
|
|
Jag klagar över tomhet, tårar och förlorade vänner. Jag får ingenting gjort och har ångest över lajvet imorgon för jag helt enkelt inte kan så mycket om min roll som jag måste kunna för att kunna lajva utan att förstöra för de andra. Jag får precis ingenting gjort och det jag får gjort är bara meningslöst eller faller i bitar inom nolltid. Jag tappar all energi redan kl. 10 och kan inte vara vaken längre än till elva och sover nästan tolvtimmarsnätter. Jag är överkänslig för så mycket och kan börja må illa av nästan vad som hellst nu...
Jag vill sätta mig i ett hörn och lämna där i en vecka eller så tills det blir bättre igen _________________ Varning: Hyperaktiv Varelse |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Miyo Administratör

Registreringsdatum: 14 mars 2007 Inlägg: 1520 Ort: Vasa
|
Postat: sön 08.8.2010 09:55 Rubrik: |
|
|
Jag klagar på felkörningar (!!!), på sinnesförvirringen och på avsaknaden av glädje i den starkaste lajvkrapula jag haft på väldigt länge. Och min hjärna tror fortfarande att jag håller på att dö (= sömnryckningar).
En klagosång åt det att jag klagar så mycket när jag är trött, att jag klagar åt andra som är trötta - och att jag bryter ihop när det bara blir för mycket stress. Trots att det inte hör denna tråd till: lovsång åt dem som orkar med mig, och som hjälper till.
Tårar.
Vänskap.
500 tangentnedslag (give or take) i detta inlägg, och mina fingrar är tunga. Jag klagar på att varje rörelse är en kraftansträngning. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Darulf Kejserlig

Registreringsdatum: 13 mars 2007 Inlägg: 2795 Ort: Solf
|
Postat: mån 09.8.2010 15:15 Rubrik: |
|
|
Nu är jag arg.
I vissa branscher är det tydligen bara kutym att det skall svindlas och ljugas. Att tro att en annan person ställer sig på ens sida och företräder mig på bästa sätt.
Men icke. Det skall stoppas i egen ficka emellan.
Nå, nog kan vi dra det genom järntråd och minfält också. Som jurist tänker jag inte bli arg. Jag tänker bli kvitt. Oj jisses vad jag tänker bli kvitt. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Shantina Biskop

Registreringsdatum: 09 september 2008 Inlägg: 384 Ort: Vasa/Pedersöre
|
Postat: tis 10.8.2010 11:25 Rubrik: |
|
|
Åååååh! Tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt tråkigt!
Varför ska tiden gå så långsamt?!  _________________ O ja ba:" E-hee!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
just_j Präst

Registreringsdatum: 04 december 2008 Inlägg: 239 Ort: Helsingfors
|
Postat: mån 16.8.2010 18:53 Rubrik: |
|
|
Klagar lite på mej själv. Men vad nytt där? Inget. Har nyligen använt svordomar som jag inte brukar i ett e-postmeddelande. Jag ångrar några minuter efteråt att jag svor.
Sedan irriterade jag samma kompis under dagen med sms. Två stycken. Hen uppfattade de som panik från min sida. Fick dock ett ok e-postmeddelande av henom.
Jag tror jag måste bättra mej i vår kontakt.
"Gammal man gör så gott han kan,
dansar fan så illa,
hela kroppen rister han,
men ändan den står stilla."
En stilla undran och förundran av Hasse Alfredsson.
I am just a person.
Johan _________________ Ab imo pectore |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ileea Adlig

Registreringsdatum: 19 mars 2007 Inlägg: 447 Ort: Åbo/Vasa
|
Postat: tis 17.8.2010 08:52 Rubrik: |
|
|
Jag klagar så smått över en redig sensommarförkylning. Täppt näsa och igelkottataggar i halsen drar ner på livsenergin. _________________ Jag smider himlakupolen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|