Till Elorias hemsida

Nästa medlemsmöte

Allmänna seriösa diskussioner angående föreningen och lajvande

Nästa medlemsmöte

Inläggav Darulf » tor 11.6.2015 22:16

Eloria-dagen; reinvention.

Styrelsen har kollat i kalendern och konstaterat att hösten saknar relevant program. En Eloria-dag skulle inte alls sitta fel anser vi. Vad tycker ni?

Så nu vill jag gärna veta vad ni tyckte om den senaste Eloria-dagen, samt vad ni föreslår att man skulle hitta på nästa omgång. Allt är möjligt, inom rimlighetens gränser. Kanske också lite bortom.

En annan sak: Vill gärna ha någon med mig och planera denna grej. Finns det någon som vågar? Jag bits, sådär lite spontant.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Nästa medlemsmöte

Inläggav Kulla » fre 12.6.2015 18:27

Jag är på en eloria dag bara den ordnas innom kort eftersom att mina hälgar är begränsade till sommaren.
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Nästa medlemsmöte

Inläggav Darulf » lör 13.6.2015 07:37

Definiera "sommaren".

Skulle vi annars ordna ett bordsspelsmaraton innan Eloria-dagen? Typ 24timmars multispelscup, med Chtulhu Wars, Dead of Winter, A Touch of Evil Extended, osv. Man kunde kalla den "No Rest for the Wicked" och sen kunde man få poäng beroende på sin placering i spelen och den som har flest poäng vinner en frän pokal.

But I digress. Det var ju eloriadagen vi skulle tala om. Läderauktionen var uppskattad senast. Likaså Nerf Wars, och allt annat egentligen. Men det är onödigt att bara återskapa, man måste också utveckla. Förslag?
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Nästa medlemsmöte

Inläggav Kulla » lör 13.6.2015 09:09

jag tycker att en bordsrollepelsdag låter som en mycket bra ide :D
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Nästa medlemsmöte

Inläggav Tagrita » mån 15.6.2015 23:22

Håller med Kulla (och Darulf).

En bordsrollspelsdag kunde vara kul (bara den inte kräver att man är supererfaren...)

Jag spelade tre (3) bordsrollspel på Ropecon, så har nu bordsrollspelat totalt fyra (4) gånger i mitt liv. Det var jätteroligt! :D
'Den som går sina egna vägar behöver ingen karta'
- Drottning Kristina
Tagrita
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 195
Blev medlem: ons 8.5.2013 18:33
Ort: Åkertyget

Re: Nästa medlemsmöte

Inläggav Miyo » tis 16.6.2015 12:43

Ny Eloria-dag, JA. Jag har inga problem med att det sku vara något liknande som den tidigare. Jag tyckte att det var bra med en lokal som i sig erbjöd bra möjligheter till umgänge (pingis- och biljardbord, bra lokal för nerf wars). Sku det ännu ha funnits en bastu sku det ha varit teh shit.

Ifall vi ordnar Eloria-dag ännu medan det är bra uteväder så tycker jag det sku va kul med en lokal i anslutning till utomhusområde, så att man sku kunna spela och härja ute och senare mot kvällen ha aktiviteter inomhus.

Nånting i stil med Glasbruket Resort (http://www.glasbruket.fi/) eller Solhaga sku va hur fint som helst. Personligen sku jag int ha nåt mot en slant i deltagaravgift för att vi ska kunna vara på nåt häftigt ställe.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Re: Nästa medlemsmöte

Inläggav Shantina » ons 17.6.2015 08:10

Ser fram emot en ny Eloria-dag :) Lägg den inte för nära inpå augusti bara, jag måste spara ihop några barnvaktsdagar så vi kan stanna längre denna gång ;)

Men görs det på en dag med vackert väder, eller om vi skulle ha typ en gumpasal till förfogande, så skulle jag gärna ordna quidditch :D
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Re: Nästa medlemsmöte

Inläggav Darulf » tor 18.6.2015 12:30

Nå, det är bara att föreslå lokaler, gärna något ställe där vi inte ännu varit. Nejden torde vara full av ungdomslokaler etc. Och bastu/badtunna torde nog gå att ordna.

Spel tenderar ta mycket tid i anspråk, varför jag gärna skulle ta det lite skillt, om det är det som är huvudfokus.

Något litet färdigt lajv kunde också vara skoj. Boffervapenstrid lagvis. Post apocalyptisk cook off. Levande nerdcharader.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf


Återgå till Föreningen och lajvande

cron