Till Elorias hemsida

Konstens natt 2016

Allmänna seriösa diskussioner angående föreningen och lajvande

Konstens natt 2016

Inläggav Kulla » sön 15.5.2016 11:47

Det är den tiden på året igen var Konstens natt närmar sig med storsteg och föreningen skulle i år igen göra sig bra att stå på torget. I år så kommer konstes natt 2016 att gå av 11.8

Vi har funderat att vi skulle köra med samma koncept som förra året och sälja plättar och kanderade äpplen eftersom att detta var mycket lyckat. Om idéer finns på att sälja annat så är det att ge förslag. Bofferhage skulle med glädje kunna ordnas iår så att vi skulle ha lite mera verksamhet vid vårt tält. Vi var ju inne i Rewellcenter förra året och sjöng men med fördel skulle detta kunna ordnas invid vårt tält också för att locka lite mera folk.

Kom klädda hur ni vill men med fördel utklädd till någonting! Ingenmansland är ju helgen före så att där har man ju färdigt en kostym :)

Skriv gärna om du tänker delta (ingen bindande anmälan) och kom med förslag på andra saker som vi kunde ordna!!
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Konstens natt 2016

Inläggav meamela » sön 31.7.2016 17:45

Nu är Konstens natt snart här och vi hoppas att så många som möjligt kan komma och hjälpa till vid Elorias tält eller bara annars komma och säga hej åt oss.

Praktisk information:
Från kl. 17.00 till en 22-23 tiden (beroende på hur länge vi orkar) kommer Eloria finnas på Konstens natt. Därför ser vi gärna att folk kommer och hjälper att ställa till från kl. 16.00. Tältet ska upp, plättstekningen och de kanderade äpplena ska förberedas och den eventuella bofferhagen ska ställas till.

Vi har ännu inte fått bekräftat exakt var vi kommer att vara (därav vet vi ännu inte om det finns utrymmesplats för bofferhage eller inte), men har bett om att få vara på ungefär samma ställe som ifjol, d.v.s. på torget. Meddelar när platsen är bekräftad.

Under evenemanget är det meningen att vi ska sälja muurikkaplättar och kanderade äpplen. Troligtvis ordnas också bofferhage. Samt det viktigaste: Göra PR för föreningen. Kom därför gärna i lajvkläder, ju mer vi syns desto bättre.

Det behövs folk som hjälper till både under evenemanget och före, så meddela gärna åt mig eller Conny om du kan komma och hjälpa till. Självklart är det också tillåtet att bara komma och delta i samvaron.

Vid frågor eller allmänna funderingar: Ta kontakt med mig eller Conny (det är vi som håller i trådarna) antingen här eller på annat valfritt sätt.

Vi ses väl 11.8?
meamela
Knekt
Knekt
 
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 26.2.2013 17:59
Ort: Oravais

Re: Konstens natt 2016

Inläggav Darulf » mån 1.8.2016 18:27

Jepp!
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Konstens natt 2016

Inläggav Miyo » ons 3.8.2016 03:35

Hade nog planerat dyka upp. :)

Ska se hur bra jag trivs i min Ingenmansland-dräkt, så blir det antingen den eller traditionellt medeltida. Jag hjälper gärna till med roadande och försäljning.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa


Återgå till Föreningen och lajvande

cron