[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Filmfilmfilmfilmfilmfilmfilm
Till Elorias hemsida

Filmfilmfilmfilmfilmfilmfilm

Slå dig ner, ropa på värden och låt munlädret ljuda!

Inläggav Darulf » tis 29.5.2007 21:43

Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Spiderman 3

Inläggav Miyo » tor 31.5.2007 21:39

Spiderman 3: Misa likesa. Punkt.

Nämen, jag tyckte faktiskt hemskt mycket om trean. Synd att jag knappt mindes något av vad som hände i tvåan. Borde väl köpa alla tre sen i nåt skede (box kanske?) XD

Men så har jag ju också varit Spidey-fan enda sen jag var rätt liten. My piece of cake.

UD: Men nu blev det här dåligt. Gruff. Lite mera förklaringar då. Nå, jag var inte särskilt förtjust i Venom, men det kan ha nåt att göra med att jag var rädd för honom när jag var liten :oops:... aanyway, måste ändå applådera åt CGI:en i Venom. Mycket troget originalet och sömlöst (eu?) "animerat". Andra CGI:s var också bra, men dom kunde ha gett lite mer mänskliga drag åt Sandman, tycker jag. Sen emellanåt, precis som i Pirates 3, så var det nästan så det blev för mycket "specialeffektslagsmål". Storfilmer verkar utvecklas åt det hållet, men i Spiderman 3 kunde man ändå njuta av en hel del tyst spänning och emotionell drabbning. Väldigt fint skådespelat. (Men jösses vad Tobey/Peter/Spidey fick gråta massor ändå ;P)

5/5 tjejer räddade från ett fall från x:e våningen.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Inläggav Anders » fre 1.6.2007 16:00

Spiderman 3

Helt ok. Överlag bra med vissa sämre och vissa bättre inslag. Mycket specialeffekter, men med tanke på genren var det tillåtet. Kanske lite onödigt mycket dock...

Jag älskade förrästen Parkers onda jag! 2:wub: ...förutom hans dance-moves. Snyggare frisyr och det där underbara känslan av hämd! MUahahahah!!! ... ja...

Relativt andra filmer i samma genre: 4/5
Relativt alla filmer: 3/5
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Inläggav Elegro » lör 2.6.2007 09:38

*Kollar runt sig*

Elvira, Mistress of the Dark

Snacka om 80-talsfilm! En påhittad karaktär för en tv-show där hon presenterar usla skräckfilmer är med i sin egna "skräck"film. Jag var i lågstadieåldern när jag såg denna film första gången, och den har sannolikt haft ett stort inflytande på mina filmsmaker, så när jag nu säger att jag tycker om filmen KAN det ju hända att jag är påverkad av mina barndomsminnen. Men den ÄR ju så underbart exploitativ och rolig.

4/5 Gothklädda Valley-girls
"Roll Loathing + Morbid Humor = Humorous IN-game Effect"
Användarvisningsbild
Elegro
Skrivare
Skrivare
 
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 19.3.2007 21:37
Ort: Vasa

Inläggav dragonlady » ons 4.7.2007 16:43

Happy Feet

Historien om en liten pingvin som inte kan sjunga men istället uttrycker sina känslor genom att dansa.Men pga sina dansande fötter blir han utvisad ur flocken.
Det är en jättegullig film som är otroligt bra animerad och vissa av scenerna fastnar direkt i både hjärna och hjärta.

5/5 dansande pingviner
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

Inläggav rithrin » mån 9.7.2007 02:54

rittis @ircnet
Användarvisningsbild
rithrin
Hovnarr
Hovnarr
 
Inlägg: 72
Blev medlem: mån 19.3.2007 19:40
Ort: salo

Inläggav Darulf » tis 17.7.2007 14:37

The Guardian.

Kevin Costner spelar Randall, en stormräddningssimmare som börjar få traumor av alla han förlorat under jobbet, vilket också spiller över på hans privatliv. Han beordras till instruktör för den hårda räddninssimmarskolan. Dit kommer eleven Fisher (Aston Kutcher) och sedan skall agnarna sakiljas från vetet.

Detta var en OK film, men ingenting som fastnade i minnet direkt. Kan ses, men man kan också låta bli. Detta är dock inget baywatch vi talar om.

2½/5 snorklar.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav Elvea » tis 17.7.2007 20:59

Harry Potter and the Order of the Phoenix

Jag brukar alltid ha tvärtom åsikt mot alla andra när det gäller filmer, men here goes...
Det märks att böckerna i serien blir längre, medan filmerna bara blir kortare. Alltför mycket händer på alltför kort tid. Okej, 2 h 15 min är inte världens kortaste film direkt, men man skulle lätt ha kunna satt till 10, 15 minuter och rett upp en del saker. Det har klippts bort massor, vilket förstås var väntat, men jag tycker de fokuserat på fel delar saker.
Och, om man inte läst boken kan jag tänka mig att det är väldigt svårt att förstå händelseförloppet i femte filmen. Har man dessutom varken läst böckerna eller sett filmerna tidigare så är det nog bortslösade pengar att se OotP, allt börjar bli väldigt "inside", och man väntas hänga med och förstå allt.

För dem som inte sett filmen än, här under kommer Spoilers!
Sirius' död! Det är ju patetiskt, han skulle dö med ära! Nu blev det mest "Avada Kedavra", slow motion in i porten, lite skrik från Harry och sen fortsatte allt som om inget hänt! Quidditchen hade helt skippats, jag tycker det är synd att Ron aldrig kom fram som han gör i boken... Weasley is our king, juh! Och Hermione och Ron blev aldrig utnämnda till prefekter, massor med saker kring slutstriden och DA hade ändrats... Äh. Men Luna var ursöt, och jättebra. Och Scumbridge var precis så äcklig som jag hoppats.

MEN. Man borde inte jämföra böckerna med filmerna, egentligen. Och isåfall är den helt okej :)
Jag tror den får... 3,5/5 narglar ;)
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav dragonlady » ons 18.7.2007 12:47

Håller faktist med Linn i det hon säger.Filmen var väl helt ok att se på.
Ett stort + till Bonham-Carter som Bellatrix,hon är så urbra på att spela ond.Och så Luna...jag bara älskade hennes karaktär.Sorglös,söt och underlig,precis som jag vill ha henne!

3/5 flygande testraler
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

Evan Almighty

Inläggav Darulf » tor 26.7.2007 11:32

Evan Almighty

Parlamentarikern Baxter har flyttat till Washington med sin familj och håller på och flyttar in i ett stort hus etc, livet verkar underbart. I sitt kampanjlöfte har Baxter lovat att förändra världen. När han nu skall till att börja göra det så ber han gud om hjälp.

Och gud (Morgan Freeman) svarar lungt; "Bygg mig en ark".

Denna film fortsätter i samma stil som Bruce Almighty, och är således en komedi. Helt roligt och lättuggat. Rekommenderas för dagar då man inte orkar tänka så mycket utan bara vill ha underhållning.

3/5 Extremsnabbutväxande skägg.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav PaxMayne » tor 2.8.2007 12:43



Määää, villsevillsevillse! Det här är en av de första "nya" fantasy-filmerna jag VERKLIGEN ser fram emot, sedan LotR då, förstås. Håller på att läsa trilogin nu, och även om jag inte är sådär värst imponerad av böckerna så tror jag filmen kan bli helt skitbra! Och den kommer NU, i December! Whiii... *drömmer om pansarbjörnar och en egen daimon*
Maple. Maypole. Catch and carry. Ash and Ember. Elderberry. Woolen. Woman. Moon at night. Willow. Window. Candlelight. Fallow farrow. Ash and oak. Bide and borrow. Chimney smoke. Barrel. Barley. Stone and stave. Wind and water. Misbehave.
Användarvisningsbild
PaxMayne
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1217
Blev medlem: sön 25.3.2007 01:37
Ort: Råskisen bak Brändö Esso.

Inläggav Darulf » tor 2.8.2007 13:15

Hot Fuzz

För den som gillar brittiska rullar, samt alla andra som diggar actionkomedi, här kommer något i hästväg. Chris Angel är en superpolis som förflyttas från London ut till en liten byhåla i landsbygden för att han anses vara för intensiv. I byn börjar folk dö som flugor, och ingen bland polisen vill ens överväga att det är frågan om MORD! Frustrationen är maximal.

Denna rulle har trevliga repliker och känns mycket fräsch. Men vänta tills slutet nalkar sig. Då blir det åka av. Har inte skrattat så mycket på länge. Vilken underbar underbar rulle! Rekomenderas å det varmaste!

4½/5 Terrorsvanar
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav dragonlady » sön 5.8.2007 20:17

Bridge ti Terabithia

Jess är utanför i skolan, men när han träffar den nya annorlunda tjejen Leslie som springer snabbare än alla killar i klassen finner han en vän. De skapar tillsammans den magiska världen Terabithia där de kan fly undan den tråkiga vardagen och kämpa mot troll, jättar och andra mytiska väsen.

Det är en lite annorlunda fantasyvärld man ser här eftersom både Jess och Leslie och alla som ser filmen VET att världen bara är i deras fantasi och man drar snabbt paralleller(åtminstone jag gjorde det)med den fantasi man hade när man var liten.Jag kunde,precis som de,skapa en hel värld och leka i den hela dagen för att återkomma så fort som möjligt nästa dag.
Filmen var både sorglig och vacker och jag gillade specialeffekterna.Och AnnaSophia Robb kommer man garanterat att få se mera av,hon är väldigt bra skådespelerska för att vara så ung och det skadar ju aldrig att hon också är otroligt vacker.

ibland lite klychig och förutsägbar men det är nog ändå en sevärd film.


3½/5 gigantiska vandrande jättar
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

Inläggav Elvea » sön 5.8.2007 20:59

Jag är SÅ SUR att den inte kommer visas i Vasa :evil:
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav Ludde » tis 7.8.2007 02:23

Okej Jag gör ett försök här nu:

The Librarian

En söt liten Indiana Jones insprirerad film om en ganska patetisk person vid namn Flynn som är runt 30 bor hemma och studerar i princip alla humanistiska ämnen man kan studera vid ett univeristet. Han får jobbet som Biblotekarien (bestämd form) vars uppgift är att bevaka magiska skatter och föremål från hela världen. Och så blir saker stulna och den tuffa hjeltinnan introduseras osv.
Trevlig liten fim för folk som gillar trygga lite små humoristiska filmer där man vet att hjälten och hjältinna får varandra i slutet och att skurken besegras. Cyniker och andra små bittra kritiska människor varnas.

3/5 små nördar som måste rädda världen.


The city of lost children

En härlig fransk film om en galen värld och en galen vetenskaps man och massor av små galna barn och en lite små galen hjärna i ett akvarium. Det hela är satt i en Steampunk-ish miljö och stämningen är mörk på det där mysiga sättet. Alltså storyn är som följer. Galen vetenskaps man utför experiment på sig själv vilket får honom att börja åldras jätte fort. han börjar då försöka komma på sätta att stoppa processen han inser efter ett tag att han slutat drömma och drar då slutsatsen att drömmar och ungdom är sammanlänkade. Så han börjar kidnappa barn för att själa deras drömamr och bli ung! Hjälten och hjältinnan i historien är en liten flicka vars bästavän blir stulen och en tyngdlyftare vars lillebror blir stulen. Under filmens lopp dycker den ena excentirska personen värre än den andra upp och på det hela taget är den underbar.

4/5 galna små loppor som injesera folk med aggressions serum....


Fracture
Såg den i New York. Någgorlunda tidsfördriv men inget mer. Anthony Hopkins är som alltid trevligt psykopatisk och störd i allmänhet men han kommer inte alls upp till sin Haniball Lechter standard. Filmen var rätt förutsägbar om man har läst eller sett många deckare och allvarligt talat så kräver jag mer än så här. Jag är mer inne i vilket avsnitt av Midsummer murders eller NCIS än det här....

1/5 små jobbiga advokater
Sorry, We're out of cake.... try Jesus.... he's behind the sofa....
Användarvisningsbild
Ludde
Värdshusvärd
Värdshusvärd
 
Inlägg: 64
Blev medlem: tis 20.3.2007 18:50
Ort: Winchester ... Vasa lite då och då

FöregåendeNästa

Återgå till Välkommen, lämna hjärnan i förmaket

cron