[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Ny på forumet
Till Elorias hemsida

Ny på forumet

Slå dig ner, ropa på värden och låt munlädret ljuda!

Inläggav Sonja » tis 27.5.2008 19:38

Jag heter Sonja (surpriise!)Är varken medlem eller har ännu varit med i något lajv men...
Jag är föresten 14 år (känner mig såå ung XD :twisted: )
Användarvisningsbild
Sonja
Präst
Präst
 
Inlägg: 233
Blev medlem: mån 26.5.2008 20:11
Ort: Vasa

Inläggav Judith » ons 28.5.2008 06:17

Bättre sent än aldrig heter det väl?
Jag är i skrivande stund 19 år och utbildad till djurskötare. Är delägare till Grimmornas Stora Skräck. I vardagligt tal kallas hon Rommi (och Nettie, du känner henne), och för er som inte är insatta i ämnet kan jag berätta att hon är ett varmblodigt svart sto som sliter sönder grimmor på löpande band.
Det var väl det viktigaste. När jag blir stor skall jag bli en skogshäxa som kokar häxbrygder och skrämmer slag på småbarn.
Judith
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 111
Blev medlem: ons 4.4.2007 21:11
Ort: Jakobstad

Inläggav Sonja » tor 29.5.2008 16:23

Ja glömd att skriv om vår häst men min syster (judith) skrev ren om den XD
Användarvisningsbild
Sonja
Präst
Präst
 
Inlägg: 233
Blev medlem: mån 26.5.2008 20:11
Ort: Vasa

Inläggav Johanna » tor 29.5.2008 18:38

mitt namn ser ni på användarnamnet men för dem som inte kan läsa det så heter jag johanna. är släkt med de där två konstiga typerna (sonja o judith). är sexton o har varit på ett lajv, hittils.
Något mer...
Har inte många smeknamn, egentligen inga alls.
och på ett antal andra forum heter jag Vampyren, Vampire_Angel eller egyptianvampireangel.
Användarvisningsbild
Johanna
Hovnarr
Hovnarr
 
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 19.12.2007 16:28
Ort: Jakobstad

Inläggav Petter » tis 17.6.2008 19:24

"I'm the kid who has this habit of dreaming"
Användarvisningsbild
Petter
Tiggare
Tiggare
 
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 17.6.2008 17:36
Ort: Vasa

Inläggav postiljonen » mån 18.8.2008 18:56

tje!
Jag ska passa på att presentera mitt konto *viftar åt alla*. Jag har för mig att jag hade ett konto på forumet tidigare men trots djuplodande internetarkeologi kunde jag inte hitta det. Oh well.

Jag är alltså Petter (icke att förväxla med andra pettrar). Min grundregel i livet är att folk är mycket trevliga om de drar LOTR skämt. I hyllan finns en hög med rollspel, jag har lirat sedan högstadiet, typ. Intresset var lite svalare nåt år men nu har eloria lyckats väcka mina multipla personligheter igen :D Jobbar på x3m, misslyckas kapitalt med att slutföra studierna. Uppväxt i asfaltens ghettokungarike nr 1. Jeppis.
Användarvisningsbild
postiljonen
Värdshusvärd
Värdshusvärd
 
Inlägg: 68
Blev medlem: mån 18.8.2008 10:43
Ort: vasa

Inläggav Cinnic » fre 12.9.2008 00:17

Hej hopp,

Jag är bara en gammal gubbe som har förhållit sig väldigt tveksam till lajv, men nu bestämt sig för å pröva på, eftersom man ska pröva på allt förutom folkdans och sin syster.

Eh, såå, jaa, jag heter Nicklas officiellt (reserverat för staten och andra institutioner), Nicke eller Niis passar mycket bättre.

Låtsas vara vuxen å leker ingenjör dagtid på ett av Vasas stora företag, men ingen har kommit på mig ännu. Bor i Vasa, uppväxt i Kvevlax, jaadijaadijaada...

I övrigt har jag väl inte så mycket att tillägga, förutom att jag ser fram emot mitt första lajv!
"The things that one most wants to do are the things that are probably most worth doing"
(Winifred Holtby)
Användarvisningsbild
Cinnic
Tiggare
Tiggare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 9.9.2008 22:23
Ort: Vasa

Inläggav Chali84 » lör 13.9.2008 08:35

Välkommen Nicke :P *slänger lite kottar på den nykomne galningen* :twisted:
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

Inläggav Adaira » mån 15.9.2008 10:43

Jaha, ska väl titta in och säga hej jag med :P
Pia heter jag, årsmodell -88 (dvs 20 år i skrivande stund för den som inte orkar räkna). Bosatt i Jeppis med den-där-där *nickar mot Erik* som ja oxå är förlovad med.
Har hållit på med bordsrollspel sen jag var typ 13 och blev så oxå intresserad av lajv. Tog dock modet till mej förs i våras/vintras :oops: då jag var med på mitt första lajv -möte med vargar. Sen det har jag varit på IVS-4 och the haunting och nu ser jag STORT fram emot skymningstimmen!!!!!!!!!!! ÄNTLIGEN en vettig orsak att ha alvöron på sig :lol: :D
Annars sysslar jag med truppgymnastik och är tränare åt JKG's 14-16 åringar i truppen Astra. Rider och sysslar med hästar gör jag oxå.
Är ännu inte medlem i eloria men ska betala medlemsavgiften så fort nästa "termin" sätter igång. Här ska jag avsluta innan jag tråkar ut er allt för mycket med historier ur mitt patetiska liv...
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Gaara » mån 15.9.2008 11:07

Yay ett stycke Niis och nya människorrrrr *skorra mycket vackert*
Användarvisningsbild
Gaara
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 100
Blev medlem: tis 20.3.2007 16:48
Ort: Vasa

Inläggav Philip » lör 20.12.2008 02:38

*Tittar omkring lite försiktigt i tråden innan han börjar skriva*


Hej allesammans!
Jag heter Philip och kommer från Umeå och är född 1986.

Jag är en projektmänniska som när jag går in för något allt för ofta gör det till 110%. Jag har inte lajvat speciellt länge - september i år (2008) var första gången för mig då Erica (Eco) tvingade ner mig i lajvträsket och sedan dess har det varit kört.

På fritiden spelar jag mycket musik (är bastrombonist), Magic the Gathering samt ägnar mig åt något projekt.

Och för att detta inte ska låta som ett CV ska jag avsluta detta lilla hej med ett omotiverat citat av Per Ahlmark:
– Mellanöl är farligare än kärnkraft.
“If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.”
– Dr. Carl Sagan
Användarvisningsbild
Philip
Råttjägare
Råttjägare
 
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 13.12.2008 23:40
Ort: Umeå, Sverige

Inläggav Vivi » lör 20.12.2008 14:54

Välkommen Philip! och hurra för Eco som är vårt ondskans sändebud på andra sidan vattnet.
Användarvisningsbild
Vivi
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 577
Blev medlem: mån 19.3.2007 17:58

Inläggav Chali84 » sön 21.12.2008 13:19

Välkommen Philip! Hoppas att du ska trivas här bland resten av oss förtappade själar som har ägnat sitt liv (eller i alla fall en del av det) åt lajv och rollspel :)
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

hej

Inläggav kråkan » fre 9.1.2009 21:04

hej
jag är då Sanna Norberg i skrivande stund 22 år och bosatt i Umeå pluggar museologi och är inne på mitt sista år nu många känner mig mera som kråkan i smugglarparet göken och kråkan från i vargarnas skugga spillror ur havet .två mycket trevliga smugglare som inte riktigt kunde bestämma sig för hur låtarna skulle sjungas eller om sagan om den vackra kråkan skulle berättas eller ej

jag har varit på ett eloria lajv och gillade det mycket här hemma i Sverige har jag lajvat i snart 6 år men jag anser mig själv fortfarande vara nybörjarlajvare;P ler lite blygsamt*
att jag överhuvudtaget åka på ett eloria lajv var på grund av eran kära Erica som gav mig skavsår i öronen när hon tjatade på mig att jag skulle komma men det blev jätte bra
och Muminlajvarna är ju mysiga :P
när jag inte lajvar så syr jag kläder dansar medeltida dans och pluggar men även lite friskvård går också hem eller umgås med Göken som till vardags är min wadde
ja det var väl allt från mig
kram
sanna Norberg*svennelajvare*
kråkan
Råttjägare
Råttjägare
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 3.6.2008 18:10

Inläggav sharon » mån 1.6.2009 15:46

Bättre sent än aldrig heter det väl, och om inte så är det iallafall (tyvärr) ett av mina alltför många sätt att tänka. Sådär på tal om att berätta om sig själv till en hop människor som redan känner mig kan jag säga följande. Och ja, jag har ju egentligen tassat runt här längre än den senaste sidan av nykomlingar.

Schubidubiduu! Jag föddes av okända föräldrar 1991, gavs namnet Sharon (kallas oftast och officiellt så, men egna smeknamn finns och får gärna ges) och transporterades över halva världen vid 2 års ålder för att bo i Finland, av alla länder. Traumatiserades under kulturkarnevalen 2006 med BRM -talande och kom således i kontakt med Eloria. Blev inofficiellt medlem efter Konstens natt 2007 och har därefter hunnit med ett antal lajv av flera olika slag samt några få rollspel.

Talar om mig själv och världen ur en förvrängd synvinkel eller är totalt tyst, flummar mycket och på flera olika språk samt är energiskt hög på kaffe stora delar av mitt liv. Har sålt min själ till lajvandet och offrar min fritid för konst, resande och musik. Är snart 18 år och blivande student 2010 med tusen alternativ för framtiden. Bor för övrigt egentligen i Korsnäs, tidigare världens svenskspråkigaste kommun, men har under detta år befunnit mig i Belgien som utbyteselev och hittas vanligtvis i medeltal också mera över hela svenskfinland än i Korsnäs.

Jag är bäst på långa meningar och skriver allt för mycket för allas bästa samt slår Miyo i onödigheter. Jag ser hemskt farlig ut (eller obotligt söt, i sällskap av Eco) men är en snäll och social person som endast bits på begäran, oftast iallafall. Slutligen tycker jag att livet inte handlar om varifrån man är utan vart man är på väg!
För mitt inre öga ser jag skogens stammar höga vid den plats som för mig kan kallas hem.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 453
Blev medlem: mån 10.12.2007 23:10
Ort: Norrbotten, Sverige

FöregåendeNästa

Återgå till Välkommen, lämna hjärnan i förmaket

cron