[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Ris och Ros - URAEL!
Till Elorias hemsida

Ris och Ros - URAEL!

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

Ris och Ros - URAEL!

Inläggav Elvea » sön 2.8.2009 21:10

Få se om jag nu är den första att starta R&R-tråden eller om nån annan gör en medan jag skriver :)

Börjar med en stor gemensam bukett rosor åt spelledningen, HEJA ER! Trots regn, stress och sena spelare har ni alltid hållit uppe humöret, fixat med alla praktiska saker helt fenomenalt, och gett oss (i alla fall mig!) massor med bra invävda intriger att spela på! Pusspusspuss ^^

Sen till mera personliga rosor:
- En stor ros med glitter åt Sandra/Erinn, för att både du och din roll ställde upp och tolkade när det behövdes; Det var inte bara jag som spelare som tyckte det var genant att behöva be om hjälp så ofta! Tack också för att du så fint tog emot mig när jag kom in som Eona och var helt utom mig :)
- En annan långskaftad ros till Pia/Idun, för jättehärligt motspelande! Det var ett nästan perfekt slut på Aya, att få smita undan tharerna i ditt sällskap, och sen var det helt överroligt att få spela din syster ^^

Sen vill jag också gärna ge mörkrosa nejlikor åt Eco, Vicke, Jan-Jan, Anders och Emil för underbart rollspelande, åt Hanna för en jättefin första rolltolkning, åt alla Ängsil-bor för den fina byamentaliteten vi byggde fram, och samtidigt åt alla tharer och omantier som lyckades få fram så genomgående kulturer att man faktiskt såg, kände, luktade, och hörde skillnaden mellan de olika folken :)

Jissus, jag vill inte sluta ge blommor! Mera valfria doftande saker åt den fnittrande Ängsil-trion för att ni lättade upp stämningen, åt Herr Kock för den underbara maten (Vitsi att vi börjar bli bortskämda med god mat på lajv!), åt Maria som så ofta uppoffrade sig för att skala potatis, åt Ludde som inte kom men som lånade ut sin übersköna fodrade manteln, åt alla som verkligen försökte förstå mina ibland hopplösa handtecken, ooooch... allt det som jag kommer hålla med om här senare i tråden men inte kommer ihåg just nu :)

Sen kan jag faktiskt inte komma på nåt ris, eftersom SL inte kan göra nåt åt vädret :] Det skulle då eventuellt vara det att genomgångarna på fredagen drog ut lite på tiden, men det var inte så det störde, och i övrigt var ju det mesta i tid.

Tack!
Tack!
Tack!
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav Darulf » sön 2.8.2009 22:36

Nåja, efter den inledningen känns det trevligt att fortsätta.

Även jag måste tacka spelledningen, som tycks ha lyckats med något som inte tidigare gjorts, nämligen att få allt fixat i god tid och fått det hela att (utåt) verka lätt. Det var ett välförberett stycke lajv som var mycket trevligt att spela. Gediget arbete!

Rosor vill jag dela ut åt följande personer:

- Keke, din närvaro gav en färgklick till Dandárerna och det var trevligt att kunna ha en djupare diskussion kring ting som inte direkt hade att göra med nutid och endast den platsen där vi var. Kanske är det det som utmärker visdom, nämligen att kunna se den större helhetsbilden. Kul att se dig vika undan det långa vita skägget för att kunna dricka kakao. :D

- Sonja, för förundrade/förskräckta blickar och hållande tillbaka av Czedukoss när hans självbevarelsedrift saknades. För att du alltid hämtade mat och spelade ut din kast, trots att din rollkaraktär ville annorlunda.

- Petter, för var gång jag såg dig in action, trots att vi endast hade en längre konversation, den gången om sotsvans, så var du alltid djupt ner i din roll och man kunde se din tro på väsen. Det var lätt att tro att du trodde och spelade skickligt rollen såsom den säkerligen var. Strongt!

Sedan vill jag ge speciella tack till mina andra omantiska medresenärer för att dessa bidrog till att göra kulturen levande och för att de stod ut med mina stolligheter.

Ris sedan.

- Generellt sätt så finns det ju ingenting att göra åt vädret. Undrar bara vad som skulle ha hänt med lajvet ifall det inte slutat lajva? Men detta är inget riktigt ris. Inte egentligen. Vem kontrollerar nu vädret?

- Allmänt oväsentligt småsnack och kommentarer från spelare under briefing före lajvet. Vet att det är för att man inte träffats på länge och för att man vill skämta lite och ha lite trevligt, men vad det också gör är att dra ut på regler och förberedelser onödigt länge. I slutänden gör det också att man inte orkar lyssna lika noggrannt på den viktiga info som ges eller koncentrera på personliga förberedelser för gestaltning av rollen under det kommande lajvet. Väx upp nu redan. Vi har alla hört skämten om lajvsex etc osv tillräckligt många gånger. Börjar bli gammalt och irriterande...

- Lite lätt med intriger på sina håll kanske? Eller kanske var det ett val för att lägga större betoning på gestaltningen av rollen istället för utförande av intrigerna. Kan vara så. Själv behövde jag inga egentliga intriger och spelledningen var medvetna om detta. Icke desto mindre kunde jag inte låta bli att beakta de andras göranden och låtanden med lite off-logik och undra.

ETT STORT TACK TILL ALLA SOM DELTOG I DETTA LAJV! Det är ingen liten bragd att kunna säga att man rör sig i ett kapabelt och dedikerat sällskap.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav Johanna » mån 3.8.2009 14:18

Jaa-a, då ska vi se...

Itarass Midettos/Zara Elaijasdotter/Hanna Liljekvist får en STOR röd ros för ett mycket bra förstalajvande.
Mycket övertygande.

Dórial/ Calle Tengman får en orange ros för att tackvare honom så hade Minána i alla fall någon att tala med som hon känt längre.

Herr kock/Anders för två glittrande blåa rosor för underbar mat.

Kapten/Erik får nu tre röda rosor för att Minána tyckte om honom, han var lätt att tala med och man fick reda på mycket mer än om man talade med prästerna.
Och förstås för att han vågade ge ett svärd till Zara under den natten, jag tror inte vilken thar som helst skulle ha gjort det.

T.B. (kom aldrig ihåg hans lajvnamn) får en lila ros för att han vågade sig till att hjälpa Minána i planen att ta tillbaka statyetten.

Och alla andra som hjälpte till med det(bland annat Lynn/Jo för att hon kom och varnade Minána att de tänkte använda anningsserum och för att hon erbjöd sig att gömma bort den) får alla varsin vit
ros.

Solen får en gul lysande ros för att den vågade sig fram.

Och då, sist men inte minst en hel äng med de allra vackraste och största och mångfärgade rosorna till...*trumslag*
SPELLEDNINGEN.
För ett un-der-bart lajv och för ert jobb.
Ni förtjänade verkligen applåderna ni fick.

Ris tror jag inte jag kan ge, finns inget.
Regnet fick känslan av vag hopplöshet att stiga fram.
I don't necessary agree with everything i say

It's against my personal policy to remember the names of the people i dont like, it's a waste of braincells
Användarvisningsbild
Johanna
Hovnarr
Hovnarr
 
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 19.12.2007 16:28
Ort: Jakobstad

Inläggav jan » mån 3.8.2009 14:34

jaa joo
rosor till: Anders och minna! för ett underbart planerat och genomfört lajv.
de thariska prästerna som var lite lättmanipulerade från min karaktärs synvinkel!
mina kära omantier borde också få en ros.. ääh alla kan få några rosblad så blir det väll jämnt!

riis tror jag inte jag kan dela ut för tillfället..
Användarvisningsbild
jan
Präst
Präst
 
Inlägg: 257
Blev medlem: sön 11.5.2008 21:51
Ort: var jag vill :P

Inläggav Judith » mån 3.8.2009 15:34

Sredjenn Midannis avlägger rapport.

...låt mig se, var på tangentbordet finns det thariska alfabetet...


Tre blåa, tre röda och tre gröna rosor till inkvisitor Vannjashtok tanl Karennas/Emil och inkvisitor Krirchtinn tanl Ranakh/Eco. Krirchtinns tomma stirrande blick gjore även mig nervös.

Tre blåa rosor till Kratchiav tanl Karennas och tre röda till Tsarktok Djimann. Tack för att ni fanns där. Sreddjenn hade inte klarat sig utan er.

Tre snår av doftande rosor åt er fyra, de enda som Sreddjen helt kunde lita på.

En skymmningsblå ros till Philips roll vars namn jag som vanligt inte minns. Ditt sällskap under nattvakten var uppskattat.

En besksöta till Leam/Herr kock/Anders för att du förgiftade/drogade mitt folk

En brandgul ros till Izuko- Tzuko/Sonja för att ha spelat en räddande ängel med sitt motgift.

Idina/Pia L får en skogsgrön ros, du höll på att driva Sreddjenn till vansinne

Tack allihopa för ett fint lajv.



Minna och Anders, jag kommer att plantera blåa, röda och gröna rosor i hela Tharien till er ära. Sedan erövrar jag Omantien, bevattnar öknen och planterar rosor i hela landet.

Jag tackar De Tre för att solen INTE sken. Jag höll på att dö när solen tittade fram.

Eco, även om jag hotat att strypa dig så tycker jag fortfarande om dig.

Anders, då jag strax innan slutet på lajvet sade att det är skönt att det snart är slut berodde inte på att jag inte skulle ha trivts med lajvet. Jag var bara mycket trött...

Det var ett tufft lajv för min del, hade inte tid att slappna av förutom eventuellt under den ljusare delen av nattvakten när det bara var ett par dandarer som var vakna. De gånger jag var på avträdet skyndade jag mig alltid tillbaka ifall jag skulle ha behövts i lägret.
Men det var ett lyckat lajv för min del, jag dog inte, blev inte nerslagen, blev inte förgiftad eller drogad, och jag såg heller inga väsen, jag behövde inte ens dra mitt svärd en enda gång :D

Må den sista dagen på vår tid snart vara här. De Tre vare med er.
Senast redigerad av Judith mån 3.8.2009 19:51, redigerad totalt 2 gånger.
Judith
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 111
Blev medlem: ons 4.4.2007 21:11
Ort: Jakobstad

Inläggav Sonja » mån 3.8.2009 15:51

Jag vill ge rosor åt alla!

Främst spelledare Minna och Anders, för ett väldigt bra lajv.
Alla Omantier, också föredetta, för en härlig grupp!

Eco, när jag kom med motgift, om blickar kunde döda skulle jag ha varit tvungen att få en ny roll... :D


Den enda ris jag vill ge är åt mina sandaler som gick sönder redan innan lajvet hunnit börja, tack Pia för att jag fick låna en lädersnodd att binda det med! :D
Användarvisningsbild
Sonja
Präst
Präst
 
Inlägg: 233
Blev medlem: mån 26.5.2008 20:11
Ort: Vasa

Inläggav postiljonen » mån 3.8.2009 16:40

Rosor till spelledningen för ett otroligt välplanerat lajv. Ni är ett fint team :) Stort tack för all mat! Fåret va sååååå gott. Notera att det antagligen är första gången en alltid lika hungrig man inte jåmar på att han var hungrig under lajvet ;) ;)

En stor ros till Erinn. Och givetvis Faela ;) Det visade sig pinsamt ofta att det faktiskt var Erinn som satt er i trubbel!

Philip för en mycket övertygande roll. Det behövdes en helt knäckt ängsilbo som påminde oss om vad som hänt.

Jag är knappast ensam när jag säger att jag njöt allra mest av att se Vicke in action. Du bjöd på så många underhållande scener. Zedukos (eller hur man nu stavar det) reseskildringar kommer säkert att bli ett standardverk i omantien. Och illustrationerna.

Dick för många kloka råd. Och speciellt den dandariska rättvisan :D

...rosorna kunde egentligen fortsätta i all evighet. Det känns skönt att alla tar sånt ansvar för att spela ut intriger och föra spelet framåt och gör så övertygande rolltolkningar. Det gäller också nya lajvare! Det tog mig måånga lajv att komma upp i den nivå ni spelar på :D

Ris till mina skor som fungerade som svampar. Tur att man e hobbit.

Ett litet mini-ris för att lajven så ofta börjar med att man vaknar. Jag är så morgontrött att det tar mig en timme att komma igång med rollen ;P Men den här gången fick man ju sitta o lyssna på den helt oförståeliga Guss-tjänsten ;)

// Petter
Användarvisningsbild
postiljonen
Värdshusvärd
Värdshusvärd
 
Inlägg: 68
Blev medlem: mån 18.8.2008 10:43
Ort: vasa

Inläggav Eldar » mån 3.8.2009 17:39

Vannjashtok/Emil din härliga lilla helvetes förbannade underbara honungstalare du spelade underbart mot min andra roll du hade ett ansikte av stål gjutet av den mest faderliga man i världen Du får en stor blodsröd ros av mig(det var nära att jag färgade den med ditt eget blod)

Czeducoss/Vicke du talade o talade o talade o.. ja.. !!!
och dina idéer bara strömma ut du får en guldgul ros av mig

Ängsilborna ha ni bott i en by tillsammans på riktit elär??? nåja hursom helst ni spelade som om ni sku ha. Ni spelade fantastiskt jag kommer att pynta eran by med rosor.

Krirchtinn/Eco ditt ansikte måste också vara gjutet och om blickar kan ta livet av personer så skulle URAEL vara ett lajv bestående av b-roller du får en ros gjutet i järn

*springer och delar ut små rosor åt resten av folket som tack för ett underbart motspelande*

och spelledningen *lånar grannsolsystemet för att få plats med alla rosor åt dem* LOVE YOU för ett underbart lajv *Dreglar i väntan på nästa lajv*

/Kevin
No doubt - endings are hard. But then again... nothing ever really ends, does it?
Användarvisningsbild
Eldar
Präst
Präst
 
Inlägg: 291
Blev medlem: ons 20.5.2009 22:09
Ort: Sundom

Inläggav Adaira » mån 3.8.2009 19:49

Jaa... Var ska man börja? Men SKITKUL var det!

STOOOOOOOOOOOOORT tack till SL för ett UNDERBART lajv! rosrosrosrosros

En stor hink med rosor till ERINN/Sandra och FAELA/Tina! Det var så kul att spela med er! Idun glömde alla sina problem när hon fick "busa" med sina nya lånade "småsyskon".

Rosor oxå till AYA/Linn/EONA. Idun blev SÅ glad då Aya kom följde med henne! :D Sen hade din tolkning av Eona inte kunnat bli bättre! Det var perfekt inställning och utmärkta kommentarer för systrarna Eirásdotter! ^_^

varsin ros åt Eco och Emil. Ni retade livet ur Idun!!!!!!!!! Och jag tänker INTE be om förlåtelse för att jag förgiftade er ;P

En ros åt IDINA/Pia för att du berättae om "tomtesvansen" för Idun! Annars skulle hon aldrig ha kunnat rota i prästernas sängar och väskor ;P

En ros åt Dick/Eirikur för fin prestation som klok. Du lugnade Idun så hon fick en smula sinnesro.

Rosor och tack till alla omantier! Fint spelat! Man kände knapt igen er under rollerna och man kunde riktigt känna den annorlunda kulturen!

Rosor åt Ida/Vanja du fick verkligen Idun att skrapa sig i huvudet mer än en gång och ditt skrik va ju bara hårresande!

Ros oxå till Jonny för att du var så himla IRRITERANDE och försökte stoppa trion hela tiden. Det blev en utmaning!


Enda risen går åt regn och våta filtar


TACK ALLA OXÅ ALLA ANDRA SOM VAR MED FÖR ETT FINT LAJV! KUL ATT LAJVA IHOP!
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Sorcerer » mån 3.8.2009 20:22

Det jag skulle vilja säga har redan blivit sagt. ;)

Men jag ger rosor åt alla spelarna och SL egentligen. För att jag är dålig på att minnas namn, och då finns det ingen risk att jag glömmer någon. ;) SL och spelarna gjorde ett otroligt jobb, och detta var mitt första storlajv/fantasylajv... And I LOVED IT!

Ris....Ris, ris, ris.... Det blir knivigt, för jag vill inte lämna det här med bara positiva saker...

Inte ens vädret vill jag ge ris till, eftersom det bara ökade känslan av hopplöshet och allmänt "snyft"... vilket jag antar att man borde känna om ens barndomsby har brunnit....

Äh, jag kommer inte på något ris.... :S Nå, jag sparar det till gröten då. 8)
*drumfill* HAHAHA!!!
Användarvisningsbild
Sorcerer
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 488
Blev medlem: fre 16.5.2008 08:11
Ort: R'lyeh

Inläggav Ileea » mån 3.8.2009 20:34

Jag är stolt över att ha deltagit i URAEL, för tillsammans gjorde vi Vitmossen till Dandára för en kort tid, och jag vågar påstå att det verkligen var Dandára, att det verkligen smög troll och tomtar runt lägret och att vi verkligen var så trötta/ledsna/fnissiga/stolta/gamla/beräknande som vi verkade vara.

Spelledare, ni visste vad ni gjorde. Jag hade inte tråkigt en enda minut och har aldrig skrattat så mycket under något lajv som jag gjorde under URAEL.

Anders, en stor honungskruka med myntasmak till dig, för allt det jobb du gjort innan lajvet och för allt det jobb du gjorde under lajvet. Tack för den goda maten, jag levde som en kung.

Minna
, du får också en honungskruka men med hallonsmak, för allt ditt jobb före och under lajvet. Tack för din strävan efter perfektion och att du ändå vet när man ska sluta.

Söta kakor åt alla Ängsilbor. Vi hade en bygemenskap som aldrig förr skådats, med alla dess egna karaktärer. Eirikur var en av favoritkaraktärerna som byns klok, likaså Erinns kumpan Faela.

Även om Erinn inte alltid tyckte om att tolka Aya, så njöt jag i stora drag av att vara en av de få som kunde tala med henne. Tack!

Tack också till Zenzalar och till Czedukoss för att ni gjorde mitt lajvande så roligt, den första för att han var så mystisk och fåordig och den andre för att han var så galen och rolig att lyssna på!

Till sist vill jag ge en fin, broderad näsduk åt Vajdan. Han skulle ha behövt den under lajvet. Maken till vackert rollspelande får man leta efter!


Det är en regnig sommar vi har, men det gör inget när jag får vara tillsammans med er alla.
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav Philip » mån 3.8.2009 21:56

Underbart lajv! Rosor var det.
Utan inbördes ordning kommer de här:

Till Emérond (Fredrik): Du var verkligen min något specielle kusin. Aldrig visste man vad du här näst skulle få för dig och man fick ständigt sucka inombords när du vid de mest opassande tidpunkterna började gå iväg i de mest opassande riktningar. Fantastisk spel.

Till Vannjashtok (Emil): Kommentarer är egentligen överflödiga här. Alla de diskussioner vi hade då du lugnt, försiktigt och vänligt bröt ner Vajdans världsbild var mycket mäktiga.

Till Krirchtinn (Erica): Tror inte att du sa speciellt mycket åt mig under lajvet, men det behövdes inte. Du var ständigt där som en mur som skilde mig från verkligheten då Vannjashtok predikade. Du trängde in mig i hörn och du blockerade sikten till de andra byborna. Effektivt.

Till Eirikur (Dick): Vajdans far var en av de orsaker att Vajdan inte helt blev galen under lajvet. Du var klok, du var vis, du var min far.

Till vädret (Jordmodern): Regnet förstärkte verkligen min känsla av hopplöshet och min frustration över att Jordmodern inte hade låtit det regna två dagar innan så att branden inte hade kunnat starta. Utan regnet hade det inte heller kunnat sluta regna medan jag pratade med Tharerna och jag hade inte kunnat stiga ut i ljuset som en ny man.

Sen när det klarnade upp var det dessutom lagom varmt. Hade det varit lika varmt som det blev efter lajvet hade jag haft det tungt att lajva.

Sedan vill jag så som många andra ge mina största rosor till de underbara arrangörerna. Jag kan inte ens börja förstå vilket enormt arbete ni har lagt ner på detta lajv. Jag är djupt imponerad. Och Anders... Maten! Underbart! Och att det hela sköttes så snyggt inlajv! Jag saknar ord för hur imponerad jag är av bägge arrangörerna.

Avslutningsvis så skulle jag bara vilja ge en ros till alla de som jag inte har nämnt här ovan. Jag har egentligen bara positiva lajvupplevelser från er alla under hela lajvet och jag tackar er alla för att jag som utomstående kunde komma in både in och off i ert umgänge.
“If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.”
– Dr. Carl Sagan
Användarvisningsbild
Philip
Råttjägare
Råttjägare
 
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 13.12.2008 23:40
Ort: Umeå, Sverige

Inläggav cribzie » ons 5.8.2009 13:30

Ojojoj nu börjar man äntligen komma tillbaka till verkligheten så de e väll dags att försöka skriva några ord om min lajvupplevelse som Eirikur, Ängsils "kloke".

Jag tror jag börjar med RIS för det blir ganska kort:

- Alla analfabeter som kom körande med bil och stod i skogen och kikade på oss, kan det vara så svårt att läsa privat tillställning skyltarna???

- Ibland kunde off pratet ha varit lite diskretare, detta gäller nog mej själv också.

Och så det som är roligare ROSOR:

- Rosor skulle jag vilja ge åt alla som var med med några korta ord hur var och en förhöjde min lajvupplevelse, men jag e lite för lat för de så jag får väll nöja mej med att nämna några tillfällen som var speciellt minnesvärda.

- När jag och Keke satt på bänken och Sandra, Tina och Pia kom och berättade att det var dom som hade förgiftat Tharerna, då kom jag så nära min roll som det bara går, kände mej gammal, trött och uppgiven (på ett bra sätt).

- När jag med Emil och Vicke funderade över dandarisk lag och ordning, ni såg hemskt otåliga ut.

- När Minna kom in som prästinna, vilken lättnad att äntligen slippa statyetten som jag gick omkring och oroade mej för att någon skulle upptäcka att jag hade.

- Mitt och Kekes avsked när han i all hast skulle ge sej av med statyetten.

- Alla gånger min lipsill till son Philip satt och grät (ganska många).

- Allmänna specialomnämnanden till Petter, Fredrik, Linn , Erik, Eco.

- Och självklart många stora fina rosor åt vår underbara spelledning för det enorma arbete ni har gjort, jag hoppas att ni själva är nöjda med lajvet och oss spelare. Det här var utan tvekan det bästa lajvet jag har deltagit i.
Dick
Användarvisningsbild
cribzie
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 2.4.2007 08:48
Ort: Jakobstad

Inläggav Miyo » ons 5.8.2009 15:56

Jag vill också vara med och kasta blomster! *spricker nästan*

Spelledarnas blomster kan inte ges till en enda eller några få personer, utan tillfaller alla spelare. Som den mer insyltade spelledaren iakttog jag alla rolltolkningar och allt intrigspel och höll på att spricka av stolthet flera gånger. Många djupa bugningar till er alla för att ni anammade vår vision och spelade ut världen och rollerna med professionellt allvar.

Jag vill ändå sträcka speciellt tack till vissa grupper och människor:

Tharerna. Ni var en underbar inkvisition och spelade ut era roller till 120%, aldrig mindre. Och Emil, din manipulativa jävel. Du imponerade mig djupt. Jag kunde inte låta bli att föra en massa inlajv-konversationer med dig, trots att jag kunde ha haft "viktigare" för mig i egenskap av pseudolajvande spelledare. Tack till prästerskapet för att ni förde mycket handling framåt. Mycket ansvar hade satts på era axlar, som inte tyngdes ner ens en millimeter av det. Galant.
Ett inlägg för kyrkosoldaterna också. Tack för allt praktiskt inlajvarbete. Ni såg verkligen till att ni (och prästerskapet) togs på allvar och spelade ut era roller som vakter OCH människor till sitt yttersta.

Ängsilborna. Maken till bygemenskap får man leta efter. Tack för det stora intresset i utvecklingen av era roller för en bra Ängsilhelhet, för öppenheten mot varandra och för fantastiskt spel från alla håll. Dandárisk mentalitet ner i tåspetsarna. Speciellt tack för alla skratten, bråken och visdomarna; för att ni levde era roller helt enkelt.

Omantierna. Ni gav upp mycket tid och engagemang för att utveckla er kultur så långt det bara gick inom er lilla grupp. Reaktionen på alla era kulturyttringar talade sitt tydliga språk. Jag njöt stort av att beakta er matritual, kastdynamiken och allt annat ända in till zebans symbolik. Massivt arbete med kläderna orkade ni med också för att ge bästa möjliga effekt. Tack för att ni öppnade upp er för dandárerna också och för en jackpot av fina rolltolkningar.

Vajdan (Philip). Min personliga ros går nog till dig, för den där scenen tillsammans med Lída. Som redan sagt vågar man sällan önska sig något så underbart som spelledare. Det var mycket känslosamt. Du gav också prästinnan en hård nöt att bita i senare. Stort tack.

Vanja (Ida). Du var en perfekt mara. Nuff said. Tack för att du orkade komma och spela ännu på söndag, trots illamående, så jag fick fördriva dig. Det var en mäktig scen.

Extra tack till alla som utvecklade oväntade, kreativa idéer under lajvet. Jag trodde aldrig att det skulle bli en så stor sak av svansletandet (tack till Pia som öppnade upp intrigen åt andra och till Judith som försvårade arbetet), talismangörandet (tack till alla skenmanövrer och ritualmänniskor) och tharernas diplomatiska beskydd (tack till Calle som föreslog att hålla folk kvar med våld; tack till Eco & Emil som tog ut alla svängarna med idén och avslöjade dokumentet). Intriger formades ur lösa tankar, vilket är ett behov för ett såhär spelardrivet lajv. Tacktacktacktacktack.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Inläggav Pia » fre 7.8.2009 22:40

ROOOOOOOS...

Jag vill ge MÅNGA rosbuketter till SL för ett bra planerat och genomfört storlajv! En stor gul solros till SL Anders för allt "tomtearbete" du lagt ner på min roll Idina. Det uppskattade jag verkligen! Tack för alla tomtestunder med tomten Rundir i skogen :-$ . SL, under lajvet upplevde jag att ni alltid tog er tid för spelarna att prata "off", fast ni säkert var stressade, men den stressen syntes inte!

Rosor oxå till;
Faela/Tina, Erinn/Sandra, Idun/Pia R. och Lída/Minna för att ni hjälpte Idina med att hitta trollsvansen! Men GUDARSSKYMNING vad Idina var trött på er, ni var ju så oförsiktiga o "flamsiga" :roll:

Eirikur/ Dick, bara genom att prata med dig började Idina känna sig väldigt "liten", du verkade så klok och vis!


Vannjashtok/Emil och Krirchtinn/Erica ojoj när Idina för första gången kom in i storstugan och såg att det var prästinnan som hade varit på Wegskelet började hon se RÖTT på flera sätt än ett.....
Och sedan när Idina hamnade på förhör om vem hon hade prata med i skogen, var ni ju helt fantastiska båda två guuuud vilken stämning "vi vill bara hjälpa dig" "vi vill bara veta sanningen" jo just det :wink:

Sreddjenn/Judtih det var ömsesidigt då! Du drev också Idina till vansinne... hur skulle hon nu träffa tomten då Sreddjenn var henne hack i häl !!

Hjaani/Maria Idina gick omkring och var såååå bitter på dig helatiden, för det du hade gjort på Wegskelet, tagit mitt jobb!! Hoppas du kände Idinas hatiska blickar ...:)

Czedukoss/Vicke härlig rolltolkning! Haha när du kom fram till Idina i skogen och undrade vad hon höll på med... Vi börjar prata om väsen och så ber du Idina att "ta med ett troll nästa gång hon ser ett" för att ge till dig. Det var bara för mycket för Idina, hon såg Czedukoss som en man som hade MYCKET att lära sig....

Tack, till alla som var med på lajvet och bidrog till stämningen! Vitmossen förvandlades faktiskt till Dandára för en helg! Jag nöjt till 100% att spela Idina. Hittils har MV(midmörkretsväsen) varit min bästa lajvupplevelse (där jag oxå spelade Idina) men nu står nog URAEL på delad första plats med MV faktiskt!

Och så riset då... det blev svårare...
(-Regnet, men egentligen bidrog det bara till stämningen....)
-Allt onödigt svammel under både briefing och debriefing, det drar ut på tiden och man blir irriterad
Pia
Hantverkarlärling
Hantverkarlärling
 
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 21.3.2007 19:49
Ort: Vasa

Nästa

Återgå till Lajv

cron