Till Elorias hemsida

Mera D&D i Vasa?

Diskussionsavdelning för föreningens bordrollspel

Mera D&D i Vasa?

Inläggav Miyo » ons 2.4.2014 15:43

Hej alla ivriga äventyrare! Jag skulle gärna leda lite D&D igen, efter en lång tids paus (med en kampanj som aldrig riktigt kom igång). Eftersom Måns redan har två aktiva grupper så vet jag inte om det finns intresse av mer, men jag vill nu ändå höra mig för. Systemet skulle vara D&D 3.5 och spelvärlden Eberron, dvs. vad de flesta borde vara mer eller mindre vana med. Kampanjen jag har i åtanke lämpar sig väl för både "insatta" och nybörjare, men jag kommer att vilja se till att aööa spelare har en grundläggande uppfattning över sina möjligheter i spelvärlden (se OBS:et nedan!). Jag har tänkt köra kampanjen i rätt lugnt tempo, med rum för allt möjligt sidequestande, enkelt umgänge och galna påhitt som spelarna har lust med. Världen är er lekplats. Min idealgrupp skulle bestå av 3-4 spelare. Hör av dig om du är intresserad!

Obs: Oavsett om jag får en grupp eller inte så verkar det finnas en del folk i föreningen just nu som är nya till D&D. För alla intresserade har jag därmed tänkt ordna D&D-skola. Detta går ut på att lära folk förstå systemet (3.5) och spelvärlden Eberron för att få ut mer av sitt spel. Visst kan man lära sig vartefter, eller läsa in sig på egen hand, men jag vill ändå erbjuda den här möjligheten. För det behöver jag ändå INTRESSERADE, så meddela om du är det på denna tråd eller via PM!

Tidpunkten för mina spelsessioner samt D&D-skolan är tills vidare öppen.

Keep the dice rolling!

Bild
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Re: Mera D&D i Vasa?

Inläggav Tagrita » tor 3.4.2014 18:03

Som jag redan diskuterat med Måns så är vi nog intresserade, men tidpunkten för eventuella Vasabesök är helt öppen...

Min pappa köpte en tvåa i Vasa så vi har (bara vi får nyckeln...) övernattningsmöjlighet i Vasa (tillsvidare en omöblerad sådan) men D&D har vi noll erfarenhet av. Men kanske vi lär oss snabbt??!! :D

PS. Vi = jag + två döttrar, snart 15 och 13 år gamla (inte alltså min pappa, inte för att jag frågat honom)
'Den som går sina egna vägar behöver ingen karta'
- Drottning Kristina
Tagrita
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 195
Blev medlem: ons 8.5.2013 18:33
Ort: Åkertyget

Re: Mera D&D i Vasa?

Inläggav nyyben » lör 5.4.2014 22:44

Jag är definitivt intreserad
a crowded desk is a sign of a crowded mind. But then what does an empty desk mean?
Användarvisningsbild
nyyben
Bonde
Bonde
 
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 26.2.2013 17:39
Ort: kuni


Återgå till Bordsrollspel

cron