Till Elorias hemsida

Intresseförfrågan - DnD 3.5 Tomb of Horrors

Diskussionsavdelning för föreningens bordrollspel

Intresseförfrågan - DnD 3.5 Tomb of Horrors

Inläggav JazonMaxuz » fre 7.11.2014 12:59

Under den senaste tiden har jag funderat över hur man kan skapa minnen och mera spontana bordsrollspel- och spelgrupper när det slår mig... varför inte sätta en utmaning?

Tidpunkt - 2015->
Scenario - Tomb of Horrors

Tomb of Horrors är en av de mest klassiska färdiga scenarion i DnD's historia, men också en av de mest farliga. En stor mängd med fällor och gåtor skapade att döda inkräktare står i er väg. Är ni villiga att sätta livet till för att erövra skatterna inuti och förgöra dess skapare i dess djupet?

Detta skulle dras spontana kvällar fr.o.m. 2015. Jag som DM sätter karaktärsskapandet helt i era, spelarnas, händer - utnyttja allt ni kan hitta i förberedelseväg för att skapa en karaktär ni tror kan överleva. Jag vill enbart veta vad ni spelar, och sedan kontrollera rollen så att ingen fuskar, men främst tänker jag som DM enbart fokusera på att leda scenariot. Men skapa helst fler... Jag kan garantera att karaktärer kommer att dö. Förbered er på förluster och frustrationer.

Mera information och specifika detaljer om karaktärsskapande kommer att släppas om intresse finns. Så hör av er här, gärna snarare än senare...
http://tankarnastempel.blogspot.fi/

"Know that you have, within you, the Power to shape your World as you see fit.
Use it to create a better Place, a safe place for those you hold dear. A Brave, New World."
Användarvisningsbild
JazonMaxuz
Präst
Präst
 
Inlägg: 222
Blev medlem: mån 12.12.2011 22:42
Ort: Vasa

Re: Intresseförfrågan - DnD 3.5 Tomb of Horrors

Inläggav Miyo » fre 7.11.2014 15:02

Here!
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa


Återgå till Bordsrollspel

cron