[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Filmfilmfilmfilmfilmfilmfilm
Till Elorias hemsida

Filmfilmfilmfilmfilmfilmfilm

Slå dig ner, ropa på värden och låt munlädret ljuda!

Inläggav Alikai » ons 27.6.2012 19:51

Jag ger nog filmen samma betyg som dragonlady... Mig påta ännu till att en viss scen i älvornas skog (minns inte vad den hette, men ivf) påminner VÄLDIGT mycket om Mononoke-hime... Men älvorna var söta, så det balanserar lite upp det hela!

Så filmen har sina bra och dåliga moments, men genomsnittligt OK film
Welcome to my Realm of Madness! Have some tea and try not to choke on the cupcakes.
Användarvisningsbild
Alikai
Biskop
Biskop
 
Inlägg: 339
Blev medlem: sön 4.1.2009 17:19
Ort: Esbo, Finland

Inläggav PaxMayne » ons 27.6.2012 21:56

Nettie: ÄNNU en film som kör på en-tjej-två-hunkar - plotlinen? Vem sjutton är det andra kärleksintresset, en av dvärgarna?

Jag är så urbota trött på att samma, tröga film/bok/whatever-idéer används och återanvänds om och om igen. Liksom, kom igen. Trekanter är inte SÅ spännande att ALLA teenage mutant emo-draman måste handla om dem.
Maple. Maypole. Catch and carry. Ash and Ember. Elderberry. Woolen. Woman. Moon at night. Willow. Window. Candlelight. Fallow farrow. Ash and oak. Bide and borrow. Chimney smoke. Barrel. Barley. Stone and stave. Wind and water. Misbehave.
Användarvisningsbild
PaxMayne
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1217
Blev medlem: sön 25.3.2007 01:37
Ort: Råskisen bak Brändö Esso.

Inläggav dragonlady » tor 28.6.2012 12:07

Pax:Nej,barndomsvännen och jägaren:)men det skulle vara en tvist i att snövit faktiskt skulle bli kär i en dvärg:)
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

Inläggav cribzie » ons 25.7.2012 21:38

Lajv film på G ;) Knights of Badassdom

http://feber.se/film/art/247907/knights_of_badassdom/
Dick
Användarvisningsbild
cribzie
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 2.4.2007 08:48
Ort: Jakobstad

Inläggav Darulf » tor 26.7.2012 07:37

Den skall jag se!
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav dragonlady » tor 26.7.2012 09:42

Hoppas VERKLIGEN att den inte kommer ut i uthyrningshyllorna direkt!Ifall den faktiskt kommer på bio så ser jag stora möjligheter till PR och lajvlanseringar :)
Men jo,den filmen är hur som haver en must-see i min kalender från och med nu :)
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

Inläggav Gary L Grape » tor 26.7.2012 10:35

Det är definitivt en måste-se-film :D
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav Darulf » fre 27.7.2012 07:43

Betvivlar att denna film är tillräckligt hög-profil för att landa på bio. Men jag har gärna fel.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav Anders » mån 27.8.2012 08:17

Eftersom sommarens filmkväll rann ut i sanden beslöt jag att slutligen se på den själv...


Phantom: Love Never Dies

Visserligen en musikal som är filmad på en teaterscen, men filmatiseringen är så snyggt gjord att man lätt glömmer bort detta faktum. Dessutom är scenografin och dräkterna helt makalösa vilket gör att man snabbt trollbinds i Fantomens makabra värld; Nöjesfältet på Coney Island.

Musiken gör mig inte besviken även om jag nog vill påstå att originalet var bättre. Några av de finaste stunderna i filmen uppstår just när melodier från originalet spelas. Däremot tycker jag inte att musikalens officiella tema låt är speciellt vacker och de annars oklanderliga sångprestationerna gjorde mig just här lite besviken.

Storymässigt så blev jag possitivt överraskad. Måhända att storyn är något naiv, men den fungerar ändå förvånansvärt bra. Gamla bekanta ansikten sätts i nytt ljus och tråden som lämnades lös i slutet av originalet får nu ett slut. Slutet är tyvärr något av ett antiklimax, men ändå skedde det på bästa möjliga sätt.

Filmen/musikalen är definitivt sevärd, i synnerhet om man är musikalfrälst eller om man tyckte om Fantomen på operan. Att jag haft melodier ringandes i huvudet ända sedan igår kväll kan inte vara något annat än ett gott tecken.

Filmatiseringen tilldelas 4 av 5 missfoster i glaspyramider.
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Inläggav Gary L Grape » mån 27.8.2012 09:12

Igår var jag äntligen på bio och såg Dark Knight Rises tillsammans med Z, W och svåger/morbror M. Hade ärligt talat inga förväntningar på den här filmen, eftersom jag har hört varken bu eller bä om den. Det var en riktigt bra avslutning på en riktigt bra trilogi. Personligen tyckte jag inte att filmen kändes lång alls, fast den är över 2,5 timme. Den är inte lika bra som The Dark Knight, men den filmen är å andra sidan svår att slå, främst tack vare Heath Ledgers Joker. Det fanns en liten twist ganska i slutet av filmen som säkert var tänkt att förvåna publiken, men som jag kände till. Inte för att jag hade hört om den av någon som sett filmen, utan att jag kommer ihåg att jag har läst om det när jag var barn...

Jag vill ge filmen 4 Bane-masker av 5. Och apropå Bane-masken så konstaterade jag att den masken måste jag bara tillverka åt mig! :twisted:
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav PaxMayne » mån 27.8.2012 10:00

Kan bara se framför mig hur du går omkring i hembyn och bara "Tå Sååndom ji.... Askon... Har du min tillåtels att döi." Epic :D
Maple. Maypole. Catch and carry. Ash and Ember. Elderberry. Woolen. Woman. Moon at night. Willow. Window. Candlelight. Fallow farrow. Ash and oak. Bide and borrow. Chimney smoke. Barrel. Barley. Stone and stave. Wind and water. Misbehave.
Användarvisningsbild
PaxMayne
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1217
Blev medlem: sön 25.3.2007 01:37
Ort: Råskisen bak Brändö Esso.

Inläggav Gary L Grape » mån 27.8.2012 10:25

"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav dragonlady » sön 23.9.2012 20:58

You should meet my son

Den konservativa Södern-mamman Mae upptäcker att hennes ende son Brian är bög och att han nyligen blivit dumpad av sin pojkvän Dennis. Fast besluten om att han inte ska behöva leva ensam ger sig Mae ut tillsammans med sin syster Rose för att hitta en ny man åt Brian.

Tror jag aldrig skrattat så mycket under en film.Den var helt underbar,även om det var en mer lowbudget movie.
Charmig och rolig(och så heta hunkar också ;) )
Rekommenderas verkligen att ses :)

3,5/5 Dragqueens med fjäderboan
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

Inläggav Darulf » ons 12.12.2012 08:27

Denna recension innehåller inga spoilers


The Hobbit

Bilbo Bagger får påhälsning av trollkarlen Gandalf och 13 dvärgar. De drar iväg för att återerövra det förlorade dvärgkungadömet Erebor, inklusive skatter och allt. Problemet är bara att det finns en drake och allt möjligt annat emellan dem om detta mål.

Man vet vad nivån kommer att vara på det man får från Peter Jackson. Ett säkert kort i alla lägen, som inte iallafall gjorde mig besviken. Härligt hur scenerna avlöser varandra utan att hasta fram historien. Det är antagligen för detta som man delade upp denna enda bok i fler delar (vilka kommer att komma 1 i året hädanefter). Fördelen med det är att Jackson kunnat föra in mera humor i denna film än i de tidigare. Men så är ju ursprungskällan en barnbok denna gång, så tonen är hur som helst lättare.

Att fara på premiäröppningen var skoj! Tack Linn för initiativet! Sedan skall jag konstatera att jag det inte är mycket nytta med mig dagen efter, med bara 3 timmars sömn, men... jag fick iallafall en recension skriven!

Om man skall klaga på något, så är det 3D. Anser inte att denna film skulle ha behövt det alls. Tycker dessutom att det blev onödigt råddigt, speciellt i striderna. När det är 2D kan åtminstone jag njuta mer av filmerna utan att få specialeffekterna nerkörda i halsen.

Annars kunde jag upptäcka små ställen där storyn ändrats lite, men detta gör inte berättelsen sämre, bara lite anpassad. Och det är förresten inte frågan om så stora saker.

4/5 Warg-ryttare
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav dragonlady » fre 4.1.2013 14:02

Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness

En ung riddare beger sig ut på äventyr för att rädda sin kidnappade far från Shathrax som hotar att kasta ner världen i totalt mörker...bla bla bla,u know the story...

Är en ganska klassisk söndagsfilm,går att se en gång men det räcker där.

På PLUS-sidan så är det att de är väldigt trogen rollspelet och är därmed mycket bättre än skitfilmen Dungeons & Dragonsfilmen som kom ut år 2000.

Betyg 2/5 Pelor-riddare

Rock of Ages

Här är det en populär Broadway-musikal baserad på gamla rockhits från 80-talet som uppdaterats i filmform.
Här har vi äppelkäcka landsortslollan Sherrie som med stora drömmar tar sig till Los Angeles där hon träffar barnissen Drew som fixar jobb åt henne på en omtalad rockbar. Där träffar vi ägaren (Alec Baldwin), hans sidekick (Russell Brand), den ohängde rockstjärnan Stacee Jaxx (Tom Cruise) som förbereder sig inför sista spelningen med bandet innan han går solo samt dennes girige manager. Allt medan en superkristiglig senatorfru (Catherine Zeta Jones) protesterar mot musiken som "våldtar deras barns öron" utanför.
Genast när filmen började så blev det en väldig "Coyote Ugly"-feelis över det hela men det förlåter man nog lite filmen för pga att man kommer så in i låtarna. Tom Cruise fick dock alltför mycket tid i filmen enligt mig(säkerligen ett försök att komma upp sig som skådespelare igen)och överspelade för mycket.Han börjar definitivt bli blasé den mannen.
Den hade sina för och nackdelar,men en av de stora fördelarna är att den lockade definitivt ut rock n´roll tjejen i mig(och ja,man KAN dansa poledance till rock.. :roll: )

Betyg: Sex,booze and rock n´roll! (dvs 3/5)
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

FöregåendeNästa

Återgå till Välkommen, lämna hjärnan i förmaket

cron