NYA TEXTER TILL HEMSIDAN
Med anledning av den rådande diskussionen om föreningens tillväxt på angränsande tråd (http://www.eloria.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1244) har styrelsen hastigt och lustigt insett att mycket av textmaterialet på föreningens hemsida måste få en extreme makeover.
Jag fungerar själv som ansvarsperson för att detta blir gjort inom april månad, men behöver kring mig en skara villiga, idérika och kritiska varelser.
För det första vill jag ha idéer, d.v.s. att så många som möjligt tar tid fundera igenom hur textmaterialet på hemsidan borde se ut och sedan skriva ner sina idéer på denna tråd.
För att göra detta så givande som möjligt föreslår jag att man FÖRST funderar på "Vad borde stå på hemsidan?", skriver ner idéerna, för att sedan gå in på hemsidan och kolla vad som faktiskt finns där och hur det borde ändras; detta för att inte låsa sig för mycket med vad som redan existerar.
Försök också se det ur olika perspektiv: En människa som inte vet vad lajv är, en lajvare som inte vet vad Eloria är, en Eloria medlem, en förälder som är rädd om sitt barn etc.
För det andra söker jag en huvudskribent, d.v.s. en person som axlar ansvaret att producera textmaterialet. Jag inbillar mig själv att det är bättre att en och samma individ sköter detta för att allt skall gå i samma stil och utgöra en fin helhet, men kanske jag är onödigt pedant?
Jag tror dock inte att det kommer att röra sig om så våldsamt mycket text... ?
Slutligen behövs kritiska ögon, som läser igenom allt textmaterial och kommer med konstruktiv kritik. Alla som känner sig manade till detta får gärna anmäla sitt intresse åt mig!
Jag tänker också försöka rycka i någon opartisk och oinsatt för att komma med ett utomstående perspektiv.
Kontakta mig per PM eller mail:
anders.alf.karls@gmail.com
...om du vill vara med i arbetet med de nya texterna.
Men som sagt, det kostar ingenting att komma med sina idéer