Hej hej ~
Jag kallas MT av de flesta, fyller snart 20, och jag bor långt åt tjottahelvete... alltså Vanda.
Jag har länge velat börja larpa, men när språket inte räcker till för att göra det på finska så blir det som det blir. Det närmaste jag kommit ett larp är att stå och titta i dörren när andra har kul på t.ex. Ropecon, men skulle jag säga nåt där inne? Nevah.
Jag håller däremot på med boffning. Jag tränar varje vecka med Tuonen Korpit, har hållit på i snart 4 år. Jag är pilbågsskytt, därav forumnamnet
Sniper. Med åren har jag blivit ganska bra, men med svärd är jag nästan värdelös. Nästan. Jag har deltagit i Sotahuuto, Fantasybattle, Kuninkaantekijät och diverse små tillställningar, som på Ropecon eller Tracon. Det är väl från boffningen mitt intresse för lajv väckts. Jag har massa fina "larp"kläder, men inget man egentligen har nytta av i boffningen då manteln mest är ivägen, skorna inte är praktiska att springa i eller det fina smycket från medeltida marknaden fastnar i pilen och skjuts iväg in i skogen (tru story, bro). Framförallt i de mindre seriösa spelen (FaBa, KuTe) trivs jag då man kan vara i karaktär utan att det stör spelet.
Eloria har jag länge haft ett öga på. Men såhär i söder får man aldrig riktigt nån kontakt med er. Man snappar upp små saker, som på Kulturkarnevalen 2012, Ropecon, eller en vän i förra skolan (VNF-are, you know who you are). Pretty pleeeaaase, ordna nåt för oss söderbor nån gång. Åland är ju drömplatsen för nåt sånt, jag kan väl tänka mig att ni får med massa "infödingar" därifrån också