Till Elorias hemsida

Glädjeämnen

Slå dig ner, ropa på värden och låt munlädret ljuda!

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » tor 12.11.2015 11:06

Sorcerer: Om man hittar slem i en kloak och bryr sig tillräckligt om att ta ett prov, vilket kommer tillbaka med resultatet "okänd bilogisk substans", är väl reaktionen snarare att anmäla saken till miljötillsynsmyndigheten, än att tänka: ny livsform?

Igen, jag bara jävlas. :mrgreen:

Kulla: Tror ingen förlorar förståndet av lite slem. Och dynamit använder man väl inte om man inte tror sig ha orsak till det. Är ju dyrt ju.

Tagrita: En Shoggoth är en stor levande massa av mängder av ögon, käftar och tentakler (enligt Lovecrafts skräckmythos).
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav Kulla » tor 12.11.2015 11:58

Vicke: Nej jag menade om man ser en shoggot, om man ser slem så är det väl närmast att man tänker: "Avföring... Avföring everywhere
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » fre 13.11.2015 09:43

Undrar om Lovecraft-monstren har avföring... Eller förtär de allt ner till en molekylär nivå, eller så att det blir en del av dem? En Shoggoth äter en kille med peace-maker, och plötsligt är det en del av den som är mer steam punk än något annat.

Shoggothen åt upp mitt verktygsförråd och blev RIKTIGT bra på att fixa saker med sina borrmaskinstentakler... Den funderar på ett yrke som tandläkare. 8)
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav JazonMaxuz » fre 13.11.2015 09:46

Så i korta drag vill vi int ha några Shoggoths i verktygshus eller hos bilmekaniker?
http://tankarnastempel.blogspot.fi/

"Know that you have, within you, the Power to shape your World as you see fit.
Use it to create a better Place, a safe place for those you hold dear. A Brave, New World."
Användarvisningsbild
JazonMaxuz
Präst
Präst
 
Inlägg: 222
Blev medlem: mån 12.12.2011 22:42
Ort: Vasa

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » ons 25.11.2015 09:55

Ah, tre dagar ledigt och sen helg på. Unnnnnnnnnnnnnderbart! :D
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » tis 29.12.2015 13:23

I dagens läge, när det mesta handlar om slit och släng, är det kul att kunna restaurera upp någonting som ärvts och ursprungligen tillverkats av en släkting. I mitt fall är det en gungstol som morfar gjorde åt mormor när hon fyllde 50 år. Har limmat om och stärkt sådant som slitits. Nu blir det att putsa och slipa. Men ingen ny målarfärg, för jag tycker att det skall synas att saker faktiskt varit i användning.

Terapeutiskt på en ledig dag.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav Sorcerer » mån 1.2.2016 20:00

Jag har för många böcker! :D Har för liten bokhylla!
Och detta kan verka som ett klagomål för vissa, men egentligen, de enda som klagar kan vara de som gnäller om hur "råddigt" min bokhylla ser ur för tillfället.
Men jag klagar inte, min dröm är att i mitt framtida hem ha ett stort privat bibliotek och jag är på god väg iallafall. :D
"I became insane, with long intervals of horrible sanity." -Edgar Allan Poe

http://littlejohan.blogspot.fi/

"Tota potentia Tengil, liberatori nostro!"
Användarvisningsbild
Sorcerer
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 488
Blev medlem: fre 16.5.2008 08:11
Ort: R'lyeh

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » tis 2.2.2016 09:26

Det där med bibliotek ja... Har funnit att man har alltid för lite utrymme, oberoende hur man bygger. Har dock sett en lösning, nämligen denna: http://img.weburbanist.com/wp-content/u ... okcase.jpg
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav Ileea » fre 8.4.2016 10:30

Dagens glädjeämne: brev på posten! Fick ett kuvert (poststämplat i Jakobstad? Ingen avsändare?) och i det ett med guldlack förseglat brev (Vem sigill är det här, jag känner inte igen?). I brevet var årets medlemskort till Eloria :D
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » fre 20.5.2016 07:30

Imorgon kommer hönsen.. Mer liv i trollskogen!
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav Anders » tis 31.5.2016 19:01

Jag glädjs bl.a. åt att detta är trådens 1000e post...! :D
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » mån 6.6.2016 20:00

Jamen hörrni, NU är det sommar! För tidigt för massor med mygg, varma grader och vackert väder. Vi glömmer helt att det är minus på nätterna. Sover ändå den tiden.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » lör 11.6.2016 19:39

Strössel har kommit till familjen. Den är liten och fluffig och barnen kan bara inte låta katten vara ifred. Dessutom har en grävmaskin varit på tomten idag och grävt upp ett område, samt att vi beställde en ny gräsklippare. Konsumption och gos, allt i ett.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Glädjeämnen

Inläggav Hillstream » mån 1.8.2016 07:18

Hoppas ni beställde en gräsklippare som är självgående? Skulle aldrig byta bort den vi har ;)
Användarvisningsbild
Hillstream
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:32
Ort: Bäckby

Re: Glädjeämnen

Inläggav Darulf » mån 1.8.2016 18:28

Frun går själv med den. Räknas det? :D
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

FöregåendeNästa

Återgå till Välkommen, lämna hjärnan i förmaket

cron